Gravuri

Standard

gravura-1.jpg

gravura2.jpg

Am primit un cadou de la talentata mea prietenă studentă la Universitatea de Arte, secţia Grafica. Gata, te-am scos din anonimat. Eşti vedetă fără voie 🙂

Gravură în metal imprimată pe hârtie manuală.

Tehnică: Aquatinta şi Aqua forte

Artist: Corina Marin

Mulţumesc ! 🙂

12 răspunsuri »

  1. Din cate stiu eu, procesul (simplificat ) e urmatorul : pe o placuta metalica deseneaza modelul cu o ustensila cu varf ascutit, gen ac..apoi ataca placa cu o substanta, se adancesc liniile desenului…apoi da pe toata placa cu un fel de smoala ( care nu va patrunde in adanciturile atacate), dupa care imprima printr-o masinarie care preseaza placuta pe foaia manuala ( e mai groasa si mai pufoasa 🙂 ) o vei cunoaste poate chiar in actiune. acum se pregateste de lucrarea de diploma, are de facut 5 placi 50/70..deci muulta munca 🙂

  2. …un salut prietenesc….stilul meu de abordare este pirogravura artistica asemanator stilului gravuri ….dar prin ardere directa a suprafetei prelucrate….este interesant stilul ….as dori daca se doreste….folosirea placutei si substantal folosita…multumesc…doresc sa incerc acest stil…

  3. salut , procesul este corect, dar pasii sunt putin altfel. e bine d stiut ca sunt prea multe metode si maniere de lucrat o gravura in metal
    aquatinta = acoperi ce vrei se ramana alb, cu pensula inmuiata in solutie de vernis ( adica smoala , bitum topit in benzina ) sau daca t chinui putin gasesti si in magazin.apoi bagi placa de metal in acid (solutie)(atentie nicodata nu torni apa in acid cand diluezi,ci totdeauna acid in apa).primul ton de gri e deja facut , urmeaza sa mai acoperi cu vernis pt un gri mai inchis si sa bagi din nou in acid( griurile depind de cat de mult tii placa in acid ) poti obtine multe tonuri de gri depinde cum arata si desenul
    aquaforte =acoperi toata placa cu vernis, lasi sa se usuce si cu un ac descoperi doar desenul, cautand doar sa iei verniul fra sa zgarii placa,
    tot ce e descoperit va primi cerneala la imprimare,iar in aquaforte tot ce e matuit cu tonuri de gri la fel va primi cerneala
    difernetelese vad cu ochiul liber aquaforte semne de pensula , p cand aquatinta imita creionul penita .
    acesta e procesul pe scurt 🙂 sper ca am fost de folos
    la imprimare sunt necesare prese grele asa ca nu este usor de facut , in nici un caz posibil acasa ca si pirogravura ( decat daca exista presa in casa 😉 )
    colega mea care spre surprinderea mea nu o cunosc dar ma bucur sa aflu plin cai ocolite de ea , a lucrat floarea si tonurile de gri in aquatinta iar contururile abia intrezarite si sensibile ale florii( necesita o privire mai atenta) sunt facute in aquatinta
    la mai mare Corina Marin, salut Suzana 😀
    si spor la gravat Marius

  4. @ andoni marius: Mulţumesc frumos, Marius! Foarte interesanta tehnica pe care o foloseşti. Ştii care este culmea? Şi eu am o colecţie de icoane pe lemn şi sticlă. Dar nu le am fotografiate adecvat. Poate voi rezolva cumva aspectul acesta 🙂

  5. http://www.rensocastaneda.com/artdirectory.php…pictura hiperrealista….in privinta lucrarilor mele….pionul principal este in perfectionarea tehnicii de ardere pe suport…lemn..piele…os….stilul are valente ornamentale …privite de afara dar prin analiza mai amanuntita….este privita altfel….este o tehnica in care se implica rabdare,munca ,un exemplu pt. o lucrare cu dimensiunile unui format A4….sau20/30cm…insumat fiind un nr. de 120ore de munca efectiv….dar bineanteles fiecare cu obtiunile sale…

  6. Cred că lucrările artistice (indiferent de tehnică, temă, stil) îşi găsesc teren dacă reuseşc să transmită din emoţia artistului, dacă reuseşc să provoace plăcere „receptorului”. Fiecare artist se îndreaptă spre ceea ce simte, nu spre care e tendinţa, zic şi eu 🙂 Concret, nu cred că „lucrările divine” au pierdut teren, au în continuare un public fidel.

Lasă un comentariu